ملالی نسیت جز دوریتان...

همین چند دقیقه که پیدایش کرده ام انگار که نمی دانم چه اتفاقی برایم افتاده است

اما هر چه را که ندانم این یکی را خوب می دانم من می خواهم برگردم به آن بهشت

دانلود کلیپ کوتاهی از ملاقات با شهیدان زنده

چله یاس پیامبر.ص

بسم رب الشهدا


این طرح از روز شنبه 27 اسفند شروع شده وتا 40روز ادامه دارد . 

آخرین روز طرح مصادف با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد

وبدین صورت میباشد که هر روز کل افراد شرکت کننده در این طرح زیارت حضرت زهرا .س را به نیابت از فرد مربوط به همان روز وشهیدش میخوانند وبه روح بی بی فاطمه .س هدیه میکنند

مثلا در روز اول طرح هر40 نفر شرکت کننده به نیت خانم اکرم وبه نیابت از شهیدشان شهید سید مرتضی آوینی زیارت حضرت زهرا سلام الله را میخوانند


شروع طرح ......... شنبه 27 اسفند.........تا روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها


27 اسفند      نام:اکرم/ نام شهید: شهید سید مرتضی آوینی

28اسفند      نام:رقیه جعفریان / نام شهید:شهید محمد ابراهیمی

29 اسفند     نام:مهسا واعظی / نام شهید: شهید ابراهیم هادی

1 فروردین      نام: لیلا کمانکش / نام شهید: شهید محمد علی کمانکش

2 فروردین      نام: عاطفه مکانی / نام شهید: شهید مصطفی احمدی روشن

3 فروردین      نام:فرشته خدام / نام شهید:مهدی زین الدین

4 فروردین      نام:فاطمه نقش نژاد / نام شهید:شهید مطهری

5 فروردین      نام :زهرا هدایتی/ نام شهید:شهید محسن وزوایی

6 فروردین      نام:یگانه روستایی / نام شهید:شهید محمود کاوه

7 فروردین      نام:ز.میثمی/ نام شهید:شهید علی کدویی

8 فروردین      نام:بازگردانده / نام شهید:شهید حسین علم الهدی

9 فروردین      نام:سفیر / نام شهید:شهید جواد صراف

10 فروردین      نام:زهرا رضائیان / نام شهید: شهید علی رضائیان

11 فروردین      نام:منیژه بابائی / نام شهید:جاویدالاثر احمد متوسلیان

12 فروردین      نام:مهین نجاتی / نام شهید:محمد ابراهیم همت

13 فروردین      نام:سرخ تر / نام شهید:شهید داور یسری

14 فروردین      نام:نغمه محمدی / نام شهید:شهيد محمد عبدی

15 فروردین      نام: زکیه سادات فاطمی / نام شهید: سید مجتبی علمدار

16 فروردین      نام:شفیعه / نام شهید:شهید جواد تاجیک

17 فروردین      نام:گمنام / نام شهید:شهید ناصر کاظمی

18 فروردین      نام: عاطفه بهمن آبادی / نام شهید: شهید نبوی

19 فروردین      نام :خدیجه اسکندری / نام شهید:شهید احمد پلارک

20 فروردین      نام:الهام / نام شهید:شهید کریم مرادمند

21 فروردین      نام:زهره محمدی / نام شهید:شهید تهرانی مقدم

22 فروردین      نام: زهرا رضائی / نام شهید:شهید ابراهیم هادی

23 فروردین      نام:زهره کریمی / نام شهید: شهیدان احمد و یوسف کریمی

24 فروردین      نام: فریده رجبعلی / نام شهید: شهید پیچک

25 فروردین      نام:زهرا فیض آبادی / نام شهید:شهید شاهرخ ضرغام

26 فروردین      نام: شهاب / نام شهید: شهيد احمد کاظمی

27 فروردین      نام:زهرا شریف آبادی / نام شهید: شهیدان مهدی و غلامعباس شریف آبادی

28 فروردین      نام:عصمت رضائیان / نام شهید: محمدرضا علیمحمدی

29 فروردین      نام: فانوس / نام شهید: شهید شهید عمران پستی

30 فروردین      نام: فرهنگ /  نام شهید:شهید قاسم فرهنگ

31 فروردین      نام: علیزاده  / نام شهید: شهید گمنام

1 اردیبهشت       نام: حمیده زکی/ نام شهید: شهید خرازی

2 اردیبهشت       نام: ریحانه حمیدی فر / نام شهید:شهید محمد قاسمی

3 اردیبهشت       نام: سارا بهمن / نام شهید: شهید هادی

4 اردیبهشت       نام: گمنام مثل پدرم / نام شهید: شهید گمنام

5 اردیبهشت       نام: محبوبه شهرابی/ نام شهید: شهید قاسم نوری زاده

6 اردیبهشت       نام: مونا شیخ سفلی / نام شهید: شهید صیاد


پ.ن:
از آنجایی که دوستان داوطلبانه در طرح شرکت کردند
موظف به قرائت هر روزه زیارت حضرت زهرا.س هستند
و هر گونه عدام قرائت حق الناس بر گردنشان خواهد گذاشت

پ.ن2:
زیارتی که باید قرائت شود در مفاتيح الجنان بعد از زيارت حضرت رسول (ص) قرار گرفته
برای اطمینان به ادامه مطلب مراجعه کنید و زیارت را مشاهده نمایید

پ.ن3:
التماس دعا برای شفای مریض منظور

پ.ن4:
سال نویتان پیشاپیش مبارک

پ.ن 5:
توصیه : لیست اسامی هر روز را به دنبال خود داشته باشید 
تا هر جا رفتید به نیابت از همان افراد در لیست زیارت را بخوانید

ادامه نوشته

تکه ای از دلم جاماند حوالی همان تخت ها

نذر کردم که برسم حتا برای چند دیقه هم که شده...

دیدنشان برایم بس بود...

به کوچه های اطراف که نگاه می کردم فکر می کردم ،این طور که معلوم بود،

همسایه های آسایشگاه بی خبر از همه چی باشد ،بود.

 دیر رسیدم اما رسیدم .

از ماشین که پیاده شدم فقط دوییدم ...

کوله ای که سنگین تر از همیشه بود،دوربینی که لنزش مقابل آدم هایی قرار می گرفت که تا به عمرش ندیده بود

و دستان من که می لرزید هر لحظه برای گرفتن سوژه اش.

وارد سالن شدم ، گروه گروه کنار هر تخت نشسته بودند و من انگار نمی دانستم چه کار کنم

دوربینم را از لنزش گرفته بودم و زل زده بودم به لباس های نازک آبی و دمپایی پلاستکی،که جای لباس خاکی و پوتین جا خوش کرده بودند

وارد یکی از اتاق ها شدم، چهار زانو روی تخت نشسته بود،

تخت کناری دراز کشیده بود،

یکی از نحوه جانبازی می گفت ، اتاق کناری تخت اول ،نشسته بود روی تخت و جماعتی دورش نشسته بودند ،

حرف می زد،انگار که حالا عقده دلش باز شده باشد

 می گفت : دستتان درد نکند یادتان نرفت ما را، جانبازان آسایشگاه عجیب غریبند ...

تخت کناری اش چهار زانو نشسته بود و زل زده بود به رفیقش ...

من هنوز هاج و واج ...

جلوی پذیرش جمع می شویم،قرار بر خنده است، اتفاقن هم می خندیم حسابی هم ، از ته دل، انگار که بی غم باشیم

البته وقتی می دیدم می خندند،هیجان تمام وجودم را می گرفت،شروع کرد به خواندن ما دست زدیم،جان باز آمد بین مان

می خندید،می خندیدیم،

تقی زدم زیر گریه ،قول داده بودم که گریه در کارم نباشد،جمع و جور کردم احساساتم را و دوباره برگشتم ،

بین برنامه یکی رفت اتاقش روی تختش نشست،دنبالش رفت،دید نگاه می کنم

گفت: نگران نباش ، چیزی نیست ،رگ پایم گرفته، ول کند می آیم...

چند نفری دورش را گرفتند ...توصیه می کرد،خاطره می گفت ...

آویز یا فاطمه الزهرایش را از زیرپیرهنش در آورد،درد و دل کرد ...

می گفت رمز و رازش را نمی گویم بیست سی بار بخوانیدش خودتان می فهمید ...حدیث کسا را می گفت،

می گفت کسی جرات ندارد روضه مادر برایم بخواند ...

می گفت ...

 گفت ...

گفت ... گفت ...

 

پ.ن:حرف زیاد است برای گفتن از این ملاقات چند دقیقه ای ،

انگار که سال هاست بشناسمشان حالا که نمی بینمشان آرام و قرار ازم گرفته شده است ...

پ.ن1:یک جایی شبیه 3 نیمه شب تخریب می خواهم تا جا دارد داد بزنم که های ...نمی گذرم از آن ها که این ها را به  این جا کشاندند...

پ.ن 3:اینقدر حرف نگو دارد این ملاقات که حد ندارد ...

پ.ن4: سلامتی همه این شهدای زنده و مولا و سرورمان امام خامنه ای

رب صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

پ.ن5: لینک پیشنهادی : بوی عیدی 

چله یاس پیامبر.ص

بسم رب الشهدا

از اونجایی که همه مون میدونیم شهدا ارادت زیادی به خانوم فاطمه زهرا سلام الله داشتند
طرحی برگزار میشه با عنوان چله یاس پیامبر.ص
نحوه برگزاري چهله ياس پيامبر به اين صورت مي باشد که :
هر شخص با نام يک شهيد ثبت نام کرده 
و به مدت چهل روز زيارت حضرت فاطمه زهرا (س) را ميخواند
و ثوابش رو به شهيدي که آن روز نامش در جدول قيد شده تقديم ميکند 
مثلا : اگر خانوم حسینی شهید باکری رو انتخاب کردند
روز اول کل 40 نفری که ثبت نام کردن به نیابت از خانوم حسینی و شهیدشون شهید باکری 
زیارت حضرت زهرا.س رو میخونن و هدیه می کنند به پیشگاه حضرت زهرا سلام الله علیها


زیارت حضرت زهرا

اين زيارت در مفاتيح الجنان بعد از زيارت حضرت رسول (ص) قرار گرفته.

متن زيارت:

 يا ممتحنة امتحنک اللَّه الذى خلقک قبل ان يخلقک، فوجدک لما امتحنک صابرة، و زعمنا انَّا لک اولياء و مصدِّقون، و صابرون لکلِّ ما اتانا به ابوک صلى اللَّه عليه و اله، و اتى به وصيُّه، فانَّا نسئلک ان کنَّا صدَّقناک، الا الحقتنا بتصديقنا لهما، لنبشر انفسنا بانَّا قد طهرنا بولايتک.

 و مستحب است نيز آنکه بگويد: 

السَّلام عليک يا بنت رسول‏اللَّه، السَّلام عليک يا بنت نبى‏اللَّه، السَّلام عليک يا بنت حبيب‏اللَّه، السَّلام عليک يا بنت خليل‏اللَّه، السَّلام عليک يا بنت صفى‏اللَّه، السَّلام عليک يا يا بنت امين‏اللَّه، السَّلام عليک يا بنت خير خلق‏اللَّه، السَّلام عليک يا بنت افضل انبياء اللَّه و رسله و ملائکته، السَّلام عليک يا بنت خير البرية، السَّلام عليک يا سيدة نساء العالمين من الاولين والاخرين، السَّلام عليک يا زوجة ولى اللَّه و خير الخلق بعد رسول‏اللَّه، السَّلام عليک يا امَّ الحسن والحسين سيدى شباب اهل‏الجنة، السَّلام عليک ايَّتها الصديقة الشَّهيدة السَّلام عليک ايتها الرَّضية المرضيَّة، السَّلام عليک ايتها الفاضلة الزکية، السَّلام عليک ايتها الحوراء الانسيَّة، السَّلام عليک ايتها التَّقِيَّةُ النَّقِيَّة، السَّلام عليک ايَّتها المحدَّثة العليمة السَّلام عليک ايتها المظلومة المغصوبة، السَّلام عليک ايَّتها المضطهدة المقهورة، السَّلام عليک يا فاطمة بنت رسول‏اللَّه و رحمة اللَّه و برکاته، صلى اللَّه عليک و على روحک و بدنک اشهد انک مضيت على بينة من ربک، و ان من سرک فقد سر رسول‏اللَّه صلى اللَّه عليه و اله، و من جفاک فقد جفا رسول‏اللَّه صلى اللَّه عليه و اله، و من اذاک فقد اذى رسول‏اللَّه صلى اللَّه عليه و اله، و من وصلک فقد وصل رسول‏اللَّه صلى اللَّه عليه و اله، و من قطعت فقد قطع رسول‏اللَّه صلى اللَّه عليه و اله، لانک بضعة منه و روحه الذى بين جنبيه، کما قال صلى اللَّه عليه و اله، اشهد اللَّه و رسله و ملائکته انى راض عمن رضيت عنه، ساخط على من سخطت عليه، متبرء ممن تبرئت منه، موال لمن واليت، معاد لمن عاديت، مبغض لمن ابغضت، محب لمن احببت، و کفى باللَّه شهيدا و حسيبا و جازيا و مثيبا.


برای شرکت در این طرح اسمتون/آدرس وبلاگ یا ایمیل/نام شهید مورد نظرتون""که تکراری نباشد""رو توی بخش نظرات وبلاگ بنویسید 
تا زمان شروع ونحوه برگزاری طرح رو به اطلاع برسونیم
(دوستانی که نه ایمیل بذارن نه آدرس وبلاگ در طرح شرکت داده نمی شوند)
(آخرین روز طرح میفته روز شهادت خانوم حضرت زهرا.س و احتمالا از هفته دیگه شروع میشه)

پس بسم الله

راستی...نیت یادتون نره...به نیت برآورده شدن حاجت مادی یا معنوی

قبر

بسم رب الشهدا

چند نفر بودیم ، دوست و هم کلاسی 
غروب که احمد کارش تمام می شد ، با هم میزدیم بیرون ، 
می رفتیم روستاهای اطراف یا شهرهای دور و بر موتورسواری
گاهی هم می رفتیم قبرستان شهر نوبتی توی قبرهای آماده می خوابیدیم
تاریک بود و وحشتناک
احمد می گفت:بخوابیم تا عادت کنیم

منبع: کتاب یادگاران 19 ، خاطراتی از شهید احمد کاظمی

کوچ

بسم رب الشهدا

همواره قاصدكي از غيب ما را به كوچ ميخواند 
زين كوچه ها همه مي كوچيم 
تنها 
خداست كه مي ماند...

پ.ن:
خوشا آنانکه سبکبال کوچیدند ...

دیدار با مظلومترین شهدای زنده

بسم رب الشهدا

عیادت از یادگاران جنگ تحمیلی و ارزش نهادن به حرکت مقدس آنها شاید کوچکترین کاری باشد که من و تو می توانیم انجام دهیم. من و تویی که ادعایمان، گوش فلک را کرده است و در عمل هنوز اندر خم نامگذاری ۴ کوچه و خیابان به نام شهدا مانده ایم.

از اینرو در نظر داریم برای دیدار با یادگارانی که در هیاهو های شهر از یاد رفته اند، از مرزهای قاب کتاب خاطرات و بعضا تلویزیون و مصاحبه و هزار و یک کار کلیشه ای دیگر، پا را فراتر گذاریم و در آستانه سال جدید، برای ساعاتی هم که شده، عمر ناچیزمان را وقف کسانی کنیم که جوانی شان را وقف ما کرده اند.

جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش روز چهارشنبه 24 اسفند ماه 1390 ساعت 3 عصر ، چشم به راه من و تو هستند تا در آستانه سالی نو با یک بغل احساس پا به خانه محصورشان گذاریم و دل های زندانی شان را با لبخند رهایی بخشیم.

آدرس:سعادت آباد،بالاتر از میدان کاج،روبروی بیمارستان شهید مدرس،نگارستان یکم،گلستان یکم،پلاک 4

دستهایم

بسم رب الشهید

مرا بـالی اسـت از پـرواز مـانده
قدمهایی اسـت در آغـاز مانده

شهیدان! دستـهایـم را بگیـریـد
منــم همـــراهِ از ره بـاز مـانـده

پ.ن:

بگذار ساکت بمانم ...

راهیان عشق

بسم رب الشهید

زشت بود سفیر جزیره مجنون باشی
اما جزیره مجنون ندیده باشی ...
بالاخره قسمتمان شد ... راهیان نور

پ.ن:

یاحق